Relacja z World IA Day 2014 Warsaw

Za nami już druga edycja Światowego Dnia Architektury Informacji. W tym roku, idea IA była szerzona w 24 miastach  w 14 krajach (m.in. Barcelona, Johannesburg, Mediolan, Chicago), a tematem przewodnim było „IA thinking to make the world a better place”. Po zeszłorocznym sukcesie, World IA Day 2014 Warsaw ponownie został zorganizowany w auli warszawskiego SWPSu i można powiedzieć, że ekipa UX Poland znowu nie zawiodła – Świetna organizacja i  dobór prelegentów – po prostu SUPER event!

Ale takie wydarzenie to także uczestnicy…

Którzy nie zawiedli i przez klika dni polowali na wejściówki, które błyskawicznie rozchodziły się na wielu serwisach partnerskich, a potem 15 lutego tłumnie pojawili się na tym wydarzeniu – w jednym miejscu zgromadziło się ok. 250 pasjonatów architektury informacji, a także praktyków branży UX.

No i prelegenci!

Sześć godzin ciekawych prezentacji i case studies – choć nie było takich stricte dotyczących IA, to jednak tematyka zawsze była bliska informacji. Moim zdaniem wszystkie były na dobrym poziomie, bo przecież prezentowały je osoby, które dzięki informacji, chcą i zmieniają rzeczywistość! W pamięci utkwiły mi szczególnie 3 wystąpienia.

AfricaHackTrip – odkrywanie UX i technologii Wschodniej Afryki to temat poruszany przez Emilię Maj, członkini wyprawy 9 profesjonalistów z Europy po wschodniej Afryce. Celem grupy było poznać osoby odpowiedzialne za tworzenie nowoczesnych technologi IT w tym regionie. W ciągu 5 tygodni spotykali się z developerami, projektantami (może warto skorzystać z okazji, bo obecnie designerzy są mało popularni :)) i osobami odpowiadającymi za projekty. Okazało się, że w Nairobi działa coś na wzór Doliny Krzemowej, gdzie społeczność technologiczna skupia się w jednym miejscu. iHub to miejsce idealnie stworzone dla młodych przedsiębiorców – inwestorzy, inne technologiczne firmy, programiści web i mobile, badacze w jednym miejscu. Oprócz tego, uczestnicy poznawali doświadczenie użytkowników, a raczej mieszkańców,  obcując z kulturą afrykańską, upodobaniami  i tego czego oni nie lubią – świetnie odniesienie do zdobywania User Experience  🙂

Druga Customer Impact – strategiczne spojrzenie na potrzeby klientów Tomasza Rudolf dotyczył Customer Experience. Aby utrzymać klienta trzeba mu dostarczać/dodawać efekty „wow„, które będą wzbudzać pozytywne emocje i na pewno nie pozwolą na jego odejście. Jednocześnie trzeba jednak pamiętać o usuwaniu niepożądanych efektów „au”, które odstraszają  klientów od naszych produktów. Tylko „how” to zrobić, żeby było więcej tych pierwszych a niej tych drugich? Oto przykład efektu „wow” w Pike Place Market w Seattle:

No i trzecia prelekcja Rebranding, Customer Experience Design czyli nowy wizerunek Multimed prezentowana z dużym poczuciem humoru przez przedstawicieli UseLab i Gooseflash, Wieśka Koteckiego i Michała Lewandowskiego. Multimed jest jedną z większych sieci przychodni w Warszawie.  Historia zaczęła się od słów prezesa rodzinnej spółki : „Chcemy być w Internecie, bo córka ma Facebooka” i trwała przez prawie 13 miesięcy, po kilkanaście godzin dziennie. A dlaczego tak długo? Bo oprócz strony internetowej, zespół podjął się wykonania nowej identyfikacji graficznej, wyglądu placówek,  a nawet zmiany fartuchów personelu, czyli wszystko aby zaistnieć w świadomości klientów i ich przyciągnąć – AVE CX Design! 🙂 Efekty zmian trzeba jednak trochę poczekać, ale prelegenci obiecali pokazać rezultaty za rok.

Takie wydarzenie polecam każdemu zainteresowanemu – na prawdę warto. Oprócz wysłuchania świetnych prelekcji, można nawiązać nowe kontakty. Już teraz wyczekuję kolejnej edycji World IA Day!

 

O autorze

Robert Warych

Pasjonat użytecznego projektowania. Na co dzień poszukuje śladów zastosowań UX w otaczającej nas rzeczywistości.

Copyright © 2013. Created by Meks. Powered by WordPress.